Let op! Schakel prive/incognito modus uit om gebruik te maken van de webshop.

Koga E-Nova Veiligheidswaarschuwing

 

BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING
Voor bezitters van de lage instapfiets KOGA E-Nova EVO met een Bosch accu in de bagagedrager
(carrier pack).


WAT IS ER AAN DE HAND?
KOGA heeft vastgesteld dat in een aantal gevallen de lage instapmodellen van de KOGA E-Nova EVO
niet voldoen aan de hoge kwaliteits- en veiligheidseisen die KOGA stelt aan zijn fietsen. Het gaat hier
om modellen die tussen mei 2021 en november 2022 zijn geproduceerd. De onderbuis kan in
uitzonderlijke situaties scheurtjes vertonen die eventueel zouden kunnen leiden tot een framebreuk.
Hierdoor kan de berijder mogelijk vallen en letsel oplopen. Wij hebben dan ook besloten geen enkel
risico te nemen en de specifieke frames extra te verstevigen. Het gaat om onderstaand model:

CHECK JE FRAMENUMMER

Je kunt eenvoudig nagaan of het frame van je fiets extra versteviging nodig heeft. Via de site www.checkjeframenummer.nl kun je je framenummer controleren. De sticker met daarop de barcode en het framenummer bevindt zich op de onderbuis bij de motor. Het nummer bestaat uit 4 letters (beginnend met KGB) en 5 cijfers zoals op de foto hieronder:


Vul je gegevens in op de site. Als je framenummer niet
gevonden wordt, dan hoeft je niets te doen.
Komt je framenummer wel voor in de lijst, stop dan
onmiddellijk met het gebruik van de fiets. Neem contact op
met je dealer. Deze controleert het framenummer van je
fiets in de winkel. Heeft het frame van je fiets extra
versteviging nodig dan zorgt de dealer dat je fiets terug
gaat naar KOGA waar deze safety bridge in de onderbuis
van het frame geplaatst wordt. 


HOE LANG DUURT HET VERSTEVIGEN VAN HET FRAME?

KOGA probeert, zodra zij de fiets heeft opgehaald bij de dealer, de fiets binnen 14 dagen te retourneren bij de dealer. Graag je fiets bij de dealer afleveren zonder accu, oplader, display en accessoires (fietstassen, etc). VRAGEN? Voor vragen kun je bellen met de KOGA dealer, of via het nummer 0513 - 788 130 (afdeling Consumer Care) van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Je kunt ook mailen naar support.nl@koga.com.

Koga bied  excuses aan voor het ongemak en bedanken je voor de medewerking.